‘Euroconvergents pel no’ estan convençuts que guanyaran el congrés extraordinari

euroconvergents-no.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
02/09/04 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

‘Euroconvergents pel no’: aquest és el nom de la plataforma de militants de base de Convergència Democràtica de Catalunya que propugna el no al referèndum de la Constitució Europea per considerar que la futura Carta Magna no garanteix els drets de la llengua catalana. La plataforma, que compta amb una àmplia representació de càrrecs públics de Sant Cugat, té la intenció de desaparèixer un cop s’hagi celebrat el congrés extraordinari que ha de fer CDC per acordar una posició comuna sobre aquesta qüestió.

Amb la ferma convicció que el ‘no’ serà la opció guanyadora en el congrés extraordinari en el que CDC fixarà la seva posició respecte el referèndum de la Constitució Europea, s’ha presentat a Barcelona la plataforma ‘Euroconvergents pel no’. La plataforma, sorgida de militants de base del partit, es nega a que la formació nacionalista voti afirmativament a una Constitució Europea que no respecta els drets de la llengua catalana. En aquests termes s’ha expressat Jordi Puigneró, militant de Sant Cugat i membre de ‘Euroconvergents pel no’.

A l’acte hi han assistit Mercè Conesa, tinent d’alcalde de Territori, i Marta Subirà, regidora de Comunicació i Serveis Generals. I és que la secció local de Convergència es mostra molt activa a l’hora de promoure el ‘no’ al proper referèndum. Tot i que això podria provocar alguna desavinença amb els seus socis a la federació nacionalista, ja que Unió Democràtica té pensat votar afirmativament, Puigneró considera que la divergència d’opinions en aquest tema no hauria de representar cap problema al sí del govern municipal.

Puigneró ha aprofitat l’acte també per titllar de ‘desencertades’ les declaracions d’Ignasi Guardans, eurodiputat de CDC, en les que afirmava que votar no era situar-se a la mateixa alçada que l’ultradretà francès Jean Marie Le Pen.