La recerca científica de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) s’endinsa a les aules per fomentar les vocacions. Alumnes de 5è de primària de l’escola Joan Maragall han participat en el taller de plantes mutants que impulsa el Centre de Recerca Agrigenòmica (CRAG) de la UAB. A més de voler promoure entre les nenes les vocacions científiques i apropar-les a referents femenins, l’objectiu principal d’aquest taller és donar als estudiants una experiència de recerca científica real.
A través del treball en equip, l’observació i la creació d’hipòtesis els alumnes han d’arribar a un consens sobre què són plantes mutants i què no. Per als estudiants, com la Julia i el Martí, aquest treball en equip els ajuda a ‘descobrir coses noves’ i aprendre ‘a ser científics’. L’edat en què es duu a terme el taller també és important. La responsable de Comunicació del CRAG, Zoila Babot, que ha dirigit l’activitat, assegura que és ‘important no oblidar aquestes edats’ a l’hora de visibilitzar les carreres científiques, ja que per molt que no ho diguin, els nens i nenes en aquesta edat primerenca ‘ja estan prenent decisions’ sobre el seu futur i el que voldran estudiar. A més, subratlla Babot, és important empoderar les nenes amb referents de dones científiques i proporciona’ls-hi referents femenines per veure que tothom pot estudiar aquelles carreres. El CRAG posa en marxa el taller de plantes mutants fa un parell d’anys i el dirigeix a alumnes de 5è i 6è de primària.

