La Festa Major de Sant Cugat 2026 ja escalfa motors amb una edició que creix en durada, activitats i espais. Del 25 al 29 de juny, la ciutat viurà cinc dies intensos de cultura popular, música, esport i activitats familiars amb més de 205 propostes i la participació de 82 entitats locals.
Els grans noms del cartell musical seran The Tyets, Ginestà i Fetus, que actuaran en una programació musical amb 64 concerts i espectacles en directe, 23 dels quals amb participació d’artistes locals.
La meteoròloga Gemma Puig serà l’encarregada de pronunciar el pregó d’una edició marcada per les novetats en espais, una aposta reforçada per la inclusió i el retorn d’activitats emblemàtiques.
Una Festa Major més llarga i amb més música
El fet que Sant Pere caigui en dilluns permetrà que la gresca s’allargui fins als cinc dies. Aquesta ampliació comportarà també més programació musical i gastronòmica en espais com la Taverna de la plaça de Barcelona i el Xiringuit-ú de la plaça de l’U d’Octubre.
A banda dels principals caps de cartell, la programació musical inclourà concerts de grups locals com Sol Lagarto, Pubilles Ninja i Robot Robert a l’escenari de La Pua, així com un tribut a U2 amb Please.
També hi haurà actuacions destacades de Mortimers amb el seu ‘Life Karaoke Show’, les versions d’Emanems i Big Mouthers, les havaneres d’Els Nois de l’Eixida i Haváname, i les orquestres Montgrins, La Betty, Coco i Tapeo Sound System, que celebrarà els seus 15 anys.
El jazz també tindrà protagonisme a la plaça de Can Quitèria amb formacions com Colina Miralta Sambeat Trio i Alba Careta Group.
Gemma Puig, pregonera de la Festa Major
La periodista i meteoròloga Gemma Puig serà la pregonera de la Festa Major 2026. Resident a Sant Cugat des de fa gairebé 15 anys, Puig és una de les cares més conegudes de la informació meteorològica de TV3 i ha participat activament en iniciatives locals relacionades amb la sostenibilitat i la divulgació climàtica.
Cultura popular, arts de carrer i activitats familiars
La programació tornarà a omplir els carrers de correfocs, gegants, castells, sardanes, bastoners, danses, circ, teatre de carrer i activitats esportives.
Entre les novetats destaca el canvi d’ubicació del Parc Jove, que es trasllada al Parc de Ramon Barnils amb concerts de gran format, un escape room i el retorn de la Festa Holi.
La Festa Major Alternativa també canvia d’espai i s’instal·larà al parc de Can Vernet, que diumenge acollirà L’Arrossegada i el SoundCugat.
El dilluns de Sant Pere tornarà al Parc Central la Festa de l’Aigua, amb inflables i activitats refrescants, així com L’Estovallada, que inclourà un homenatge familiar a Xesco Boix i un Karaoke Kids.
Les arts de carrer també guanyaran protagonisme amb espectacles com ‘Horabaixa’, de la companyia Radicel·la, ‘Kamchàtka’, una proposta itinerant de circ immersiu, i ‘Back2clàssics’, un espectacle amb llits elàstics.
La Fira d’Atraccions s’ubicarà, de nou, al parc de la Pollancreda.
Més inclusiva
La Festa Major reforçarà enguany la programació inclusiva amb espectacles protagonitzats per persones amb altres capacitats. Entre les propostes hi haurà el concert Jazzin’Time, activitats de l’associació Windown i una nova actuació de l’Orquestra Diletant de Catalunya.
També es mantindrà la franja inclusiva de la Fira d’Atraccions, de 17 a 19 hores, sense música ni llums intenses per facilitar la participació de persones amb hipersensibilitats o trastorn de l’espectre autista.
A més, es consoliden iniciatives estrenades els darrers anys com el festival de literatura infantil ‘Petits! Grans! Llibres!‘, la FMLeague esportiva i el Seguici del Ram.
Castells, dansa i espectacles al Celler Modernista
Els Castellers de Sant Cugat compartiran actuació dissabte amb els Minyons de Terrassa i els Nens del Vendrell.
L’Esbart Sant Cugat estrenarà “Condemnades a dansar”, amb direcció musical de Selma Bruna i suport d’Iker Coll.
El Celler Modernista es convertirà en un dels espais més polivalents de la festa amb activitats teatrals, musicals i la celebració del 25è Tast de Vins. També acollirà “Fin de fiesta”, la nova proposta flamenca de La Tacones.
Paga-li, Joan i el Concurs d’Arrossos
Les inscripcions per participar al Ball del Vano i el Ram s’obriran del 25 de maig al 5 de juny a través del web de l’Ajuntament. S’hi podran inscriure 80 parelles adultes com a màxim.
Pel que fa al Concurs d’Arrossos, que celebrarà la seva 45a edició el 28 de juny, les inscripcions es podran fer del 19 al 24 de maig al web de l’organització.
Presentació oficial el 15 de juny
La programació completa de la Festa Major 2026 es presentarà oficialment el 15 de juny amb una festa oberta a la ciutadania a La Unió Centre Cultural. Posteriorment, es podrà consultar al web municipal i a l’aplicació oficial de la Festa Major.
