L’Estat de Califòrnia ha aprovat oficialment els materials de matemàtiques d’Innovamat com a recursos recomanats per a les escoles públiques, després d’un exigent procés de revisió per part del Departament d’Educació. Amb aquesta decisió, l’empresa santcugatenca es converteix en la primera internacional que aconsegueix entrar en l’adopció curricular oficial californiana, un dels procediments “més rigorosos del món”, segons assegura l’empresa en un comunicat.
“Ens fa especial il·lusió perquè reconeix la tria de molts mestres i escoles que confien en els nostres materials i formació”, assegura Andreu Dotti, CEO i cofundador d’Innovamat. “És un privilegi i una responsabilitat ajudar els mestres de matemàtiques d’arreu a fer que els alumnes entenguin les matemàtiques”.
El procés d’aprovació passa per diverses etapes de revisió independent, en què equips d’experts i docents analitzen l’alineament amb els estàndards estatals i amb el California Mathematics Framework, el document que guia la manera d’ensenyar i aprendre matemàtiques al país. A més de la coherència curricular, els materials són avaluats en termes de rigor pedagògic, accessibilitat, inclusió i suport al professorat. Abans de la decisió final del State Board of Education, la proposta ha de superar també una fase de validació pública.
Als Estats Units, Innovamat presenta la proposta sota el nom Thinking Math!, un programa que compta amb el suport del reconegut investigador Peter Liljedahl, autor de Building Thinking Classrooms. “És una proposta curricular dissenyada per fomentar el pensament matemàtic de veritat, totalment alineada amb la pedagogia de Building Thinking Classrooms”, explica Liljedahl.
Fundada el 2017 a Sant Cugat, Innovamat treballa actualment amb més de 550.000 alumnes, 22.000 docents i 2.600 centres educatius de nou països.

