Les famílies franceses que fan parada a Sant Cugat de camí al seu destí final són la clientela principal dels hotels de Sant Cugat a l’agost. Així ho han explicat a Cugat Mèdia els responsables dels principals allotjaments locals. Completen el rànquing de la clientela més habitual les famílies belgues i holandeses, i, en menor mesura, el jovent del nord d’Europa. Pel que fa al percentatge d’ocupació dels establiments, els hotelers santcugatencs s’han mostrat, en general, molt satisfets amb les xifres.
Les xifres
L’ocupació més alta l’ha registrat Qgat Hotel, amb un 86,58%, i han estat especialment bones les tres primeres setmanes de mes. Per la seva banda, el Holiday Inn Express Barcelona – Sant Cugat ha aconseguit unes xifres similars, amb un 80% d’ocupació, la qual cosa suposa un lleu descens respecte al 2024, quan van obtenir el 92% d’ocupació. En canvi, el seu ‘cosí germà’, el Holiday Inn Barcelona – Sant Cugat ha millorat l’ocupació a l’agost respecte a l’any anterior, amb un 65% d’ocupació respecte al 57% previ.
En el cas de l’AC Hotel Sant Cugat by Marriot, l’ocupació ha estat del 69%. En aquest cas, la direcció ha especificat que moltes de les reserves són a última hora via Booking. Finalment, l’hotel Torre de Barcelona ha tingut una ocupació del 41%, la qual cosa per a ells ja és habitual en el mes d’agost, quan acostumen a tenir entre el 40 i el 50% d’ocupació.
El Sant Cugat: un cas particular
La realitat de l’hotel El Sant Cugat és una mica diferent a la resta, principalment pel fet de trobar-se al centre de la ciutat. Durant l’any i també a l’agost, el seu client principal és nacional i s’allotja a Sant Cugat per motius de feina. Després d’aquest perfil de client, El Sant Cugat també computa un volum important de francesos i d’altres turistes del nord d’Europa.
A més, un client molt particular que aquest allotjament té a l’agost és el de famílies que acompanyen els seus fills abans que comencin el curs a ESADE o a l’European International School of Barcelona.

