Fúlvia Nicolàs (#OnSónLesDones): ‘Volem ser la meitat als mitjans igual que ho som a la vida real’

onsonlesdones-on-son-les-dones-fulvia-nicolas-elena-fonts-2017-ok.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
06/04/17 a les 20:27h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El col·lectiu #OnSónLesDones denuncia ‘la discriminació’ de les dones en els apartats d’opinió dels mitjans catalans i assenyalen el sector dels diaris en paper com el més reaci a avançar cap a la paritat, ja que no passa del 20% d’opinadores. La dissenyadora Elena Fonts i la periodista Fúlvia Nicolàs, dues components del grup format per una cinquantena de dones, han ofert una xerrada aquest dijous a l’Ateneu Santcugatenc i han reivindicat que ‘tots els mitjans haurien de complir la llei’, ja que els privats ‘fan el que volen’ mentre els públics assoleixen la ‘paritat tècnica’.

Escolta-ho

Les frases més destacades de Fúlvia Nicolàs

– ‘Ens uneix el fet de ser feministes i ens preocupa la discriminació de la dona en molts àmbits de la vida quotidiana’. – ‘L’opinió genera opinió. És molt important perquè et permet ser subjecte i no objecte de les informacions. És aquí on es discrimina les dones, no com a treballadores dels mitjans’. – ‘Comencem a notar que han augmentat el nombre de dones pràcticament a tots els mitjans’.

Les frases més destacades d’Elena Fonts

– ‘Entre els mitjant digitals, n’hi ha un que està al 10%, que és El Nacional. És terrible. Per molt digitals i moderns que siguin ho són només en el nom’. – ‘Sabem que els mitjans estan pendents de nosaltres, es miren molt les xarxes socials’. – ‘Ens hem de preguntar on són les dones a tot arreu, no només als mitjans de comunicació’.