Un exconserge del Centre Borja de Sant Cugat ha acceptat una condemna de quatre anys i nou mesos de presó per haver abusat d’una nena de 10 anys, segons avança el diari ‘El País’. L’home, que també queda inhabilitat per 10 anys per treballar amb menors d’edat, també haurà d’indemnitzar la víctima amb 15.000 euros, amb qui també té prohibit contactar durant almenys una dècada.
L’agressor tenia antecedents per uns fets similars l’any 2015, pels quals se li va imposar una pena de quatre anys de presó. La reincidència fa que l’exconserge hagi de complir la pena imposada per la secció 21a de l’Audiència de Barcelona; el jutjat li ha concedit un termini de dos mesos per entrar voluntàriament al centre penitenciari.
‘El País’ recull detalls sobre l’escrit de l’acusació: els abusos van tenir lloc el 26 de juny de 2022 a les instal·lacions dels jesuïtes a Sant Cugat, quan l’home ajudava la família de la víctima, que llavors tenia 10 anys, a preparar l’espai on celebraria la comunió. L’agressor va demanar a la nena que l’acompanyés a buscar unes cadires a una altra planta de l’edifici, on li va demanar que es col·loqués en diverses postures que va aprofitar per refregar-s’hi; a més, va gravar l’escena amb el mòbil. La menor va manifestar que volia marxar, però l’home va oferir-li cinc euros per convèncer-la que es quedés.
A causa de l’agressió, la nena ha hagut de rebre un tractament psicològic. Ara bé, no es descarta que pugui patir danys psíquics en un futur.

