Més de 37.400 nens i nenes de sis anys de Catalunya, gairebé la meitat de la població d’aquesta edat, ha participat de la campanya ‘Fas 6 anys. Tria un llibre’, una iniciativa impulsada pel departament de Cultura de la Generalitat i que s’ha tancat amb “èxit de participació” aquest dijous a la llibreria Paideia de Sant Cugat. Una proposta “consolidada” i que no deixa de créixer i que té l’objectiu, segons ha explicat la consellera de Cultura, la santcugatenca Àngels Ponsa, “d’arribar a tothom” i de fomentar encara més la lectura entre els més petits.
En els cinc anys de campanya el percentatge de participants no ha deixat de créixer i aquest 2020 ja se situa al 49,2%. Acompanyats d’una persona adulta, nens i nenes han pogut repassar a la seva llibreria més propera els títols que més els agradaven i han bescanviat la targeta que el Govern els havia enviat a casa, per un valor de 13 euros. Ponsa ha qualificat d'”èxit” les xifres i ha assegurat que el programa té l’objectiu de seguir creixent. Una iniciativa que, segons ha explicat el president del Gremi d’Editors de Catalunya, Patrici Tixis, també ha ajudat les 389 llibreries que hi han participat, que han venut més de 6.700 llibres. La majoria, un 63,7%, eren llibreries independents, i la resta eren cadenes. Tant Tixis com Ponsa, a més, han fet la reflexió que aquest 2020 ha estat “dolç” per la lectura, i que el repte és que, tant infants com adults, mantinguin aquesta afició un cop passi la pandèmia. Tots dos han agraït la col·laboració d’institucions i associacions, públiques i privades, que fan possibles iniciatives com aquestes. Uns 400 editorials han comercialitzat els seus títols entre els infants de Catalunya. En total, un 72,2% dels llibres triats són en català i els títols més venuts han estat ‘M’agrada tenir 6 anys i fer un món millor’, ‘Un sopar de por’, ‘Ralet, ralet’ i ‘El robot del bosc’. Al Vallès Occidental hi han participat 5.305 nens i nenes, un 52,8% del total censat, i 40 llibreries.