Galleda d’aigua freda de Foment, que confirma que Sant Cugat no tindrà abans del 2010 estació del TGV

tgv2.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
17/12/04 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Economia

Decepció per part de l’alcalde per la confirmació del ministeri de Foment que el corredor del Vallès del TGV només serà un by-pass per treure les mercaderies del port i fer-les arribar a la frontera francesa. En una reunió a Madrid, el secretari d’Estat d’Infraestructures ha confirmat que el pas pel Vallès no és una prioritat i que de moment no pararà cap comboi a Sant Cugat.

S’ha acabat confirmant allò que més es temia i és que el traçat per la comarca del TGV no és, ni de lluny, una prioritat pel ministeri de Foment. Així ho ha confirmat el secretari d’Estat d’Infraestructires a Lluís Recoder i una delegació d’alcaldes de la comarca en una reunió mantinguda aquest dijous a Madrid. La prioritat és fer arribar el Tren de Gran Velocitat, primer a Barcelona el2007 i el 2009, a la frontera francesa. La resta, haurà d’esperar. Per tant, de moment, el corredor del Vallès serà només un by-pass per treure les mercaderies del port i desviar-les perquè puguin arribar a la frontera amb França. L’alcalde es mostrava decebut perquè de moment, i no abans del 2010, cap comboi pararà a Sant Cugat:

De tota manera, Foment manté la reserva de sòl per fer l’estació a Sant Cugat. Tampoc ha tancat la porta que en un futur l’estació pugui acollir tant mercaderies com passatgers, tot i que Víctor Morlan no s’ha avingut a posar sobre la taula cap data concreta. Tampoc ha resultat efectiva la demanda que es construeixi una doble via d’ampla europeu ja que el govern espanyol ha optat per l’anomenat ‘mètode Calatayud’ consistent a construir un tercer rail paral·lel a la via ja existent. Davant d’això, Recoder ja ha anunciat que continuaran fent pressió per tirar endavant el traçat vallesà i sobretot, buscant el recolzament de la Generalitat. Escoltem-lo.

La reunió amb el secretari d’Estat d’Infraestructures també ha posat sobre la taula la possibilitat de fer, en un futur llunyà, dues estacions vallesanes, una per a passatgers i una altra per a mercaderies.