Governació entrega a l’ANC 40.000 fitxes de funcionaris de la Generalitat republicana

-->
Enllaç copiat al clipboard
14/11/16 a les 15:46h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

El departament de Governació i Administracions Públiques ha transferit 40.000 fitxes de personal funcionari de la Generalitat a l’Arxiu Nacional de Catalunya (ANC). L’acte de lliurament s’ha fet aquest dilluns a les instal·lacions de l’equipament santcugatenc i ha tingut la presència dels consellers Meritxell Borràs i Santi Vila. Són documents que recullen dades de personal de la Generalitat entre el 1936 i el 1938.

En total, s’han tractat 41.393 fitxes, contingudes en 147 capses que es van trobar a les instal·lacions de la conselleria a la Via Laietana de Barcelona. Aquests documents es van elaborar durant els anys 80 per recopilar informació laboral sobre funcionaris de la Generalitat per documentar la prestació de serveis professionals en el període republicà. Així, els antics treballadors públics van poder acollir-se a una pensió econòmica. La consellera de Governació i Administracions Públiques, Meritxell Borràs, ha destacat que aquestes fitxes són una mostra de la riquesa històrica del país.

Declaracions

Meritxell Borràs

Aquest país, i els documents que hi ha en aquest arxiu ho demostren, no va néixer amb la Constitució. Tenim una història mil·lenària.

El conseller de Cultura, Santi Vila, ha remarcat el valor d’aquests documents.

Declaracions

Santi Vila

Posar el focus en aquest col·lectiu de servidors públics que van comprometre’s amb l’administració té molt d’interès.

L’Arxiu Nacional espera posar a disposició d’investigadors i interessats els documents a principis de l’any vinent.