Hollywood sí, els veïns no

-->
Enllaç copiat al clipboard
23/05/26 a les 05:55h
 |  1 minut de lectura
Secció: Opinió

Fa sis mesos que mirem Collserola des de la distància, amb el seguiment obligat i imposat d’unes restriccions que ja semblen ser interminables arran de la pesta porcina africana. El veïnatge de la ‘zona d’alt risc’, com ens pertoca al nostre municipi i voltants, hem hagut de canviar els nostres hàbits, assumir prohibicions i entomar advertències constants de multes si girem la mirada cap al parc natural. Tot sigui per la responsabilitat col·lectiva.

Però la paciència té un límit, i la setmana passada es va destapar la caixa dels trons: durant el mes de juny, una gran producció nord-americana rodarà una pel·lícula a la zona de Can Sant Joan. Malgrat les restriccions. Malgrat el risc sanitari. Malgrat tot.

De cop, s’ha obrat el miracle! Es veu que el virus de la pesta porcina té un gran respecte pel cinema transatlàntic: si portes càmeres de Hollywood i bitllets verds a la butxaca, el perill s’esvaeix de cop. És una autèntica pantomima i una falta de respecte cap als ciutadans autòctons. Ens estan prenent el pèl d’una manera flagrant.

Aquesta incongruència demostra, un cop més, quines són les prioritats reals dels qui governen. El benestar i el dret de la ciutadania a gaudir del seu entorn natural passen a un segon terme si hi ha interessos econòmics pel mig. Si vols passejar gaudint de la natura o fas esport ets un perill públic i et pot caure una multa. Si ets una multinacional del cinema, tens via lliure. N’estem farts d’aquestes dues vares de mesura!