ICV-EUiA es compromet a blindar els espais naturals amenaçats per la urbanització

icv-desprogramació.JPG
-->
Enllaç copiat al clipboard
16/05/07 a les 00:00h
 |  1 minut de lectura

ICV-EUiA proposa desprogramar totes les zones urbanitzables no programades del municipi i arribar a acords amb els seus propietaris. Segons els ecosocialistes, aquesta mesura permetria convertir aquests espais en zones forestals i protegir tots els terrenys propers al futur parc natural de Collserola.

El cap de llista de la secció local d’ICV-EUiA, Xavier Boix, explica la proposta.

Declaracions

Xavier Boix

Volem que tots els espais que són 21 passin a formar part del parc natural: passar-los de zona urbanitzable a zona forestal.

A més, ICV-EUiA es mostra convençut que es poden arribar a acords amb els propietaris d’aquestes zones sense ‘donar més del que pertoca’.

Declaracions

Xavier Boix

Els propietaris de zones 21 no tenen drets pel fet de ser propietaris. Estem oberts a arribar a acords amb ells, però en la mesura que toca.

Els ecosocialistes han estat acompanyats per l’alcade i alcaldable d’ICV-EUiA de Molins de Rei, Ivan Arcas, qui ha explicat l’experiencia del municipi en aquesta matèria i ha destacat que la desprogramació és ‘una inversió de futur’. La proposta inclou altres mesures de protecció de les zones amb valor ecològic. En aquest sentit, ICV-EUiA proposa incrementar les mesures de disciplina urbanística i col·laborar amb entitats supramunicipals.