ICV-EUiA proposa un tramvia que connecti les comarques de la segona corona metropolitana per completar la xarxa de Renfe, Metro i FGC. L’ex conseller de Medi Ambient, Salvador Milà, ha presentat aquest divendres a Sant Cugat aquesta iniciativa, que ampliaria fins a 19 els punts de connexió, dos d’ells al futur intercanviardor de Vulpalleres i a l’Hospital General.
En el cas concret de Sant Cugat, el nou tramvia donaria servei a la banda sud del municipi, mentre que la nord es reforçaria amb els serveis de Renfe i FGC i els diferents intercanviadors. Aquestes mesures s’integren dins la proposta de Pla Nacional Ferroviari d’ICV-EUiA, que contempla aquesta ronda ferroviària al Vallès Occidental i l’Oriental. L’ex conseller de Medi Ambient i Habitatge, Salvador Milà, explica la línia central del pla.
Salvador Milà
Totes les actuacions dels ecosocialistes previstes a Catalunya en matèria d’infraestructures sumarien un cost total de 7.095 milions d’euros, una xifra molt inferior als pressupostos reservats per les grans infraestructures com el TGV. L’objectiu és potenciar la mobilitat amb serveis públics a través d’una xarxa i evitar les línies directes.

