Els tributs, impostos i taxes municipals es mantindran congelats l’any vinent. El ple municipal ha aprovat provisionalment aquest dimecres en una sessió extraordinària d’urgència canvis en l’ordenança, però tots d’àmbit de gestió i de relació amb la Diputació de Barcelona, que és l’organisme encarregat de la recaptació. Així, les ordenances fiscals queden prorrogades per al 2023 perquè el govern ha confirmat durant el ple que no farà cap canvi. Les modificacions en l’ordenança 0, les que tenen a veure amb qüestions tècniques, queden aprovades a l’espera de la presentació d’al·legacions -que només poden afectar la gestió- i l’aprovació definitiva. Junts i Ciutadans hi han votat en contra pel fet de portar el tràmit amb urgència i sense temps per treballar-ho.
El tinent d’alcaldia de Presidència i Hisenda, Pere Soler, ha explicat que la modificació respon a una petició de la Diputació de Barcelona per reformular aquells aspectes de l’ordenança que regulen la relació amb l’organisme supramunicipal i permetre així també una homogeneïtzació entre els diferents consistoris. És a dir, s’adequa el redactat que regula la gestió i la recaptació, però no afecta cap impost, taxa o tribut. De fet, l’Ajuntament recupera, ha destacat Soler, algunes competències com la concessió d’ajornaments i l’aprovació del calendari fiscal. “Davant aquesta situació econòmica i de vulnerabilitat d’algunes famílies, la voluntat és no incrementar i no modificar cap taxa, impost o preu públic. És voluntat de l’equip de govern de congelar la pressió fiscal” ha afirmat Soler, qui ha defensat la necessitat dels canvis administratius i, per tant, de la urgència del tràmit perquè les modificacions puguin entrar en vigor l’1 de gener. Tot i així, l’oposició, que hi ha votat en contra, ha lamentat una vegada més “la forma”, amb un ple extraordinari d’urgència i sense temps per valorar la documentació. “S’ha de fer amb temps i s’està desvirtuant la democràcia”, ha afirmat el portaveu de Ciutadans (Cs), Aldo Ciprian, qui ha assegurat que han votat “contra les formes” per una qüestió de “qualitat democràtica”. El regidor de Junts per Sant Cugat Eloi Rovira, a més, ha criticat la “pèrdua d’oportunitats” i la “renúncia de l’equip de govern a adaptar el marc fiscal”, ja que de nou les ordenances fiscals es prorroguen i no s’ajusten al context econòmic. Junts pronostica que això generarà al final “un forat que portarà retallades” perquè les despeses ordinàries han crescut per sobre dels ingressos. Davant aquestes crítiques, el primer tinent d’alcaldia, Pere Soler, ha defensat l’equilibri en els comptes i ha animat l’oposició a presentar modificacions a les ordenances fiscals en qualsevol moment de l’any.
Delegació de vot
La sessió plenària d’aquest dimecres també ha servit per donar compte de la sol·licitud de delegació de vot de la regidora Gemma Aristoy per baixa mèdica. És la primera vegada que s’utilitzarà aquest recurs, després que el març passat s’incorporés al ROM aquesta opció per als càrrecs electes
en situació de baixa.

