Fa pocs dies hem conegut que la Generalitat ha aprovat, per fi, la subscripció del conveni per a la construcció dels dos intercanviadors ferroviaris a la ciutat que permetran la connexió de la línia R8 de Rodalies amb els Ferrocarrils de la Generalitat, a l’Hospital General i Volpelleres.
Encara que arriba tard – més de dos anys!-, és una bona notícia. Aquestes dues infraestructures han de ser un dels pilars de la mobilitat sostenible i saludable del Sant Cugat en els propers anys, afavorint les interconnexions pel que fa al transport públic.
Des d’Esquerra Republicana ens sentim orgullosos d’haver estat qui va arrencar, des del govern republicà del president Aragonès, el compromís de l’Estat per fer-ho possible, després d’anys de treball polític i de diàleg constant entre administracions. Aquest projecte, doncs, fruit de la perseverança, representa una fita per a la ciutat i per al país.
Ara bé, una signatura només és un nou pas, i petit; encara queda molta feina a fer perquè aquestes dues infraestructures siguin per fi una realitat. A principis de 2025, de fet, el grup parlamentari republicà al Senat ja va reclamar al PSOE que posés fil a l’agulla amb la qüestió, tal com va explicar el senador Joan Queralt en una visita a Sant Cugat.
Els intercanviadors permetran millorar la connectivitat entre el Vallès, Barcelona i la resta del territori. És una aposta clara per una mobilitat més eficient, sostenible i pública, encaminada a oferir alternatives al vehicle privat, fomentant el transport públic i reduint la contaminació i el temps de desplaçament de milers de persones. Aquest és el model que defensem des d’Esquerra: Republicana un transport públic potent, integrat i pensat per a les persones.
En el cas de l’intercanviador de l’Hospital General, a més, parlem d’un dels pilars del que ha de ser el nou barri de Ca n’Ametller, que ha de néixer com un espai de vida, no com un dormitori. Unes bones connexions ferroviàries han de fer possible un barri connectat, amb serveis i amb una mobilitat verda que eviti la dependència total del cotxe. En definitiva: un entorn que aspiri a ser el paradigma de benestar amb els criteris dels nous temps.
Coneixent la lentitud i sovint inacció dels governs socialistes a l’hora de complir amb allò acordat, des d’Esquerra continuarem treballant i apretant perquè aquest projecte es faci amb rigor, calendari i transparència. La mobilitat no és només una qüestió de transport: és qualitat de vida, oportunitats i futur.

