Intermón Oxfam recull firmes aquest dissabte contra l’evasió d’impostos de les grans empreses

180111-campanya-intermon.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
12/01/18 a les 06:00h
 |  1 minut de lectura
Secció: Societat

Intermón Oxfam farà aquest dissabte l’acció ‘Treu a la llum els diners que no veus’ a les dotze del migdia a la plaça dels Quatre Cantons. La iniciativa pretén aconseguir firmes per exigir a les grans empreses que abandonin la seva presència en paradisos fiscals per evadir impostos. Oxfam diu que amb aquests diners es podria invertir en polítiques socials, com educació i sanitat. Els membres de l’organització estaran en una parada de deu del matí a les dues del migdia.

El membre de l’organització Ton Marimon ha explicat a Cugat.cat quin és l’objectiu de la recollida de firmes en una acció que assegura serà molt ‘gràfica’.

Declaracions

Ton Marimon

Volem denunciar tots els diners que s’amaguen i que si es paguessin com impostos es farien servir per invertir-los en polítiques socials.

Oxfam va publicar el novembre del 2017 un informe on expliquen que des de la crisi econòmica el 90% de les grans empreses internacionals tenen presència en paradisos fiscals, una xifra quatre vegades més alta que en anys anteriors. Amb la campanya ‘Treu a la llum els diners que no veus’ es vol crear consciència i pressionar les grans fortunes perquè deixin aquesta pràctica. A més, destaquen que les polítiques de l’Estat espanyol dels últims anys han fet recaure a les famílies la recollida d’impostos, que abans de la crisi aportaven el 74% del total recaptat, per passar a aportar el 83%. En canvi, les empreses aportaven el 22% l’any el 2007 i un 12%, l’any 2016.