Jesús Maria Tibau, en adults, i Alba Dalmau en modalitat juvenil són els guanyadors del Premi Literari de Valldoreix d’enguany. Una edició marcada per la voluntat dels organitzadrs d’obrir el certamen als més joves, i per la publicació de totes les obres guanyadores dels 24 anys que fa que es va iniciar el concurs.
El Premi Literari de Valldoreix ha arribat enguany a la 24ena edició i ho ha fet amb l’ànim d’arribar en un futur a un públic més jove. Per fer-ho s’ha incorporat al jurat Jaume Almirall, professor de lletres de l’Institut Arnau Cadell. Així ho ha explicat Josep Casadellà, vocal de l’EMD i jurat del premi.
Les obres guanyadores d’enguany han estat ‘Monedes’, de Jesús Maria Tibau en categoria adulta i ‘Assaborint la vida’ d’Alba Dalmau en categoria juvenil. Aquesta última novel·la tracta sobre la relació entre una àvia i una néta a través de la gastronomia. Alba Dalmau tot i que diu que no s’esperava guanyar ja ha aconseguit fer-se tres cops el premi literari d’Òmnium Cultural.
El jurat integrat entre d’altres per Baltasar Porcel, Josep Ma Sessé o Martí de Riquer, ha comptat aquest any amb una novetat. I és que dos presidents d’entitats veïnals de Valldoreix, Jordi Cuesta i Joaquim Teixidor han format part del jurat per primer cop.

