Junts per Sant Cugat celebra l’aprovació de la llei contra la multireincidència

La proposta de Junts per Catalunya és una reforma penal que té per objectiu augmentar el càstig contra els lladres multireincidents

Josep Maria Vallès, alcalde de Sant Cugat / Foto: Ajuntament de Sant Cugat
-->
Enllaç copiat al clipboard

Redacció

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més

Serveis Informatius de Cugat Mèdia

Llegir-ne més
17/02/26 a les 17:58h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

Junts per Sant Cugat s’ha mostrat satisfet amb el fet que el Congrés dels Diputats hagi aprovat aquest gener la llei contra la multireincidència. Una llei proposada per Junts per Catalunya i que ha comptat amb el suport de PSOE, el PP, Vox i el PNB.

L’alcalde Josep Maria Vallès, ha destacat que “ara, els que roben sovint aniran a la presó amb la llei de Junts. Aquesta llei posa fi al fet que els detinguts entraven per una porta i sortien per una altra, perquè el delicte no estava reconegut o penat”. Vallès ha afegit que aquesta llei suposa un “pas endavant per reforçar la seguretat als barris d’arreu del país”.

La nova llei contra la multireincidència permet, a partir d’ara, actuar penalment contra els furts comesos per delinqüents multireincidents independentment de l’import sostret, superant així una de les limitacions que existien fins ara. La norma també introdueix un tipus agreujat específic per al robatori de dispositius electrònics com telèfons mòbils, tauletes o ordinadors, en considerar que no són objectes qualssevol sinó que contenen dades personals de gran valor i sensibilitat.

A més, reforça la protecció del sector agrari i ramader establint un agreujant quan els furts superin els 400 euros, i incorpora una resposta penal clara davant les petites estafes digitals i telefòniques, un tipus de delicte cada cop més habitual. Entre les novetats, els jutges podran acordar l’allunyament dels multireincidents de les zones on actuen per protegir les víctimes i prevenir nous delictes. La llei també permet que els ajuntaments es personin en les causes contra delinqüents multireincidents que generin alarma social al municipi i, finalment, reforça el sistema judicial establint que cada comunitat autònoma disposi d’un jutge d’adscripció territorial per cada 100.000 habitants.