Junts ha ratificat aquest dimarts Salva Vendrell com a candidat a la presidència de l’EMD de Valldoreix per a les eleccions municipals de 2027. L’acte, celebrat amb la presència de dirigents del partit com l’exalcalde de Barcelona Xavier Trias, l’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, la presidenta de Junts per Sant Cugat, Marta Canas, i la diputada i secretària d’organització de Junts per Catalunya, Judith Toronjo, ha servit per carregar contra l’actual govern de Valldoreix, a qui han acusat de “desgovern” i d’incapacitat per aprovar pressupostos.
Vendrell ha defensat que fa el pas “per vocació de servei públic” i amb l’objectiu “claríssim” de guanyar la presidència de l’EMD. El presidenciable de Junts ha assegurat que Valldoreix “necessita un canvi profund” i una administració “que funcioni, que escolti la gent i actuï amb rigor”. En aquest sentit, ha apostat per modernitzar l’administració, reforçar la transparència i “posar en valor la feina dels tècnics”, així com recuperar “la confiança dels veïns”.
Vendrell també ha situat entre les prioritats del seu projecte qüestions com la mobilitat, el futur de l’escola de música, el complex esportiu o Can Monmany. A més, ha reivindicat la col·laboració amb l’Ajuntament i s’ha mostrat convençut que s’entendrà amb l’alcalde, Josep Maria Vallès. “Hem d’arribar a totes les persones i entitats de Valldoreix per escoltar, compartir i construir un projecte entre tots”, ha conclòs.
Vallès: “És el Salvador de Valldoreix”
L’alcalde de Sant Cugat, Josep Maria Vallès, ha comparat la situació actual de Valldoreix amb el mandat passat a Sant Cugat i ha carregat especialment contra el PSC. “Vam alertar que això podia passar a Valldoreix i ara ho està vivint”, ha afirmat, assegurant que la situació a l’EMD “és pitjor” perquè el govern actual “no ha sigut capaç d’aprovar cap pressupost”. En aquest sentit, Vallès ha assegurat que “allà on està el PSC els pressupostos no s’aproven” i ha plantejat les properes eleccions com una tria entre “Junts o un tripartit”.
Vallès també ha criticat la gestió d’alguns projectes compartits entre Sant Cugat i Valldoreix, com Can Monmany o l’avinguda del Baixador. Sobre aquest últim, ha lamentat que el govern de l’EMD “els ha fet perdre el temps més de dos anys” i ha assegurat que encara esperen rebre l’encomana de gestió del projecte. Finalment, ha traslladat el seu suport a Vendrell: “Tindràs molta feina, però la faràs bé”, ha afirmat, abans de concloure amb una referència còmica al candidat: “És el Salvador de Valldoreix”.
L’acte també ha comptat amb les intervencions de l’exalcalde de Barcelona Xavier Trias i la diputada Judith Toronjo. Trias ha encoratjat el partit a afrontar les eleccions amb “voluntat de guanyar” i sense “por de governar”, defensant que “quan el que mana no és generós i no ho fa bé, tens una oportunitat de governar”. Per la seva banda, Toronjo ha reivindicat la necessitat de treballar conjuntament entre Sant Cugat i Valldoreix per afrontar reptes com l’habitatge, els serveis bàsics o la mobilitat, i ha defensat un projecte centrat a “resoldre els problemes i maldecaps que afecten el dia a dia dels veïns”.
