El grup de percussió Karabassà reclama a l’Ajuntament un espai per assajar per no haver de tornar al carrer, com ho estan fent des del principi de la pandèmia. Abans de març, l’entitat santcugatenca,
“Entenem que la covid ha forçat l’Ajuntament a fer mans i mànigues per encabir tothom en espais una mica més amples, però a nosaltres no se’ns ha dit per què hem deixat d’anar allà”, insta Sòria, que afegeix que “és una mica frustrant intentar portar un grup, convèncer gent nova perquè entri i no tenir un espai on assajar”. Sòria considera que, com a mínim, podrien rebre una solució per deixar els instruments en algun espai públic, una petició que han traslladat també a l’Ajuntament, però de la qual, asseguren, tampoc no tenen resposta.
Karabassà assaja, quan les condicions derivades de la pandèmia ho permeten, en un carrer a prop del restaurant La Masia, al barri de Can Magí, i, si plou, es trasllada sota el pont que hi ha a la zona esportiva de la Guinardera. Una situació que a l’estiu “no molesta”, diu Sòria, però sí a l’hivern, quan puguin tornar a assajar.
El membre de l’entitat diu que tot plegat “desanima molt” i han arribat a un punt que temen desaparèixer.
Quan plou, Karabassà assajava sota un pont per no mullar-se / Foto: Cedida
Això d’assajar al carrer té coses dolentes : fred, cotxes, pots incomodar algun veí/na… Però també té coses bones. Tenim una família d’incondicionals q sempre ens visiten #Karabassa #Volemunespai pic.twitter.com/QEnQotBy6r
— Karabassà (@Karabassa) October 16, 2020
Batuescola
D’altra banda, l’entitat també de percussió i batucada Batuescola ha alertat, recentment per les seves xarxes socials, de la situació límit amb la qual es troben, fruit de les restriccions anti-Covid, com també ho han fet altres entitats culturals. De fet, han passat de tenir 48 grups a tenir-ne 9, i de 430 alumnes a 49. Una situació que els abocarà a un posicionament molt delicat que, recorda el responsable de l’entitat Xavi Manyoses, estan vivint totes les escoles de música i arts escèniques. Manyoses recorda que no funcionen només com una extraescolar sinó que ofereixen una educació musical on és fonamental poder fer-la presencialment.

