La Cambra de Comerç de Terrassa ha reiterat la necessitat que el pas del TGV per la nostra comarca sigui també per a passatgers i no només de mercaderies. Des d’aquest ens lamenten la ‘manca de coherència’ que està tenint el govern espanyol sobre aquest tema i defensen la necessitat de construir una estació a Sant Cugat que doni resposta a les necessitats del milió i mig de persones que viuen a la comarca.
Després de l’anunci del secretari d’Estat d’Infraestructures, Víctor Morlán, que el corredor del Vallès del TGV només serà un by-pass per treure les mercaderies del port i fer-les arribar a la frontera francesa, la Cambra de Comerç de Terrassa ha volgut defensar els interessos dels habitants de la comarca i per això ha engegat una campanya demanant que hi hagi una estació a Sant Cugat i que sigui per a passatgers. Amb aquesta finalitat, han enviat una carta al conseller Nadal i al Ministre de Foment, i han informat també als alcaldes de la demarcació d’aquestes accions. L’objectiu és fer sentir la veu dels veïns de la comarca i denunciar el ‘greuge comparatiu’ amb Barcelona. Escoltem el president de la Cambra, Albert Vilardell.
Vilardell ha recordat que l’any 1996 ja es contemplava el projecte de fer un estació a Sant Cugat i que així ho han confirmat en diverses ocasions des del govern de l’Estat. És per això que el president de l Cambra ha lamentat el que considera una ‘manca de coherència’ en una qüestió que no només perjudica els ciutadans sinó que també impedeix el desenvolupament d’una de les zones econòmiques més potents de Catalunya.
Per a la Cambra de Comerç de Terrassa, és ‘poc coherent’ fer un tercer rail i no utilitzar-lo per donar servei als usuaris del TGV dels dos Vallès i del Baix Llobregat. A més, han afegit que l’estació de Sant Cugat estaria prou ben situada com per respondre a les necessitats previstes, ja que s’assegura la connexió amb l’autopista AP-7 i els túnels Vallvidrera, a banda d’estar ben connectada amb els Ferrocarrils de la Generalitat. És per això que des de l’ens terrassenc esperen que s’acabi imposant aquesta opció, tot i que la Cambra de Sabadell defensi una estació a Barberà del Vallès.

