Sant Cugat defensarà la titularitat catalana de qualsevol nova infraestructura de mobilitat al Vallès. D’aquesta manera el consistori vol deixar sense efecte la licitació de
La moció insta la Generalitat a fer les accions polítiques i jurídiques oportunes per aturar la licitació de l’estudi informatiu de l’autovia orbital de Barcelona (B40) i el tram de Terrassa a Granollers, l’enllaç de l’AP7 i la C60. El text també insta el govern a reclamar a l’Estat espanyol la competència plena sobre qualsevol nova infraestructura de mobilitat al Vallès com es desprén de l’Estatut, amb el corresponent finançament per poder-les executar. La coalició ERC-MES ha dividit el seu vot i mentre els republicans han votat a favor de la moció, Ferran Villaseñor (MES) s’ha abstingut. També ho ha fet l’equip de govern en un gir inesperat, ja que inicialment havia anunciat que hi votaria a favor. El tinent d’alcalde d’Urbanisme, Damià Calvet, ha argumentat el canvi.
Damià Calvet
C’s, el PP i el PSC hi han votat en contra. Els taronges i els populars han titllat la proposta de ‘manca de sentit comú’ i han criticat ‘la lògica catalanista’ del text. El PSC ha instat ICV-EUiA i ERC a deixar la proposta sobre la taula per obtenir un major consens, seguint el posicionament al Consell Comarcal. El regidor d’ICV-EUiA, Ramon Gutiérrez, ha lamentat el to de les intervencions de la resta de grups.
Ramon Gutierrez
El text també insta Territori i Sostenibilitat
a comptar amb l’Ajuntament i a convidar la Campanya contra el Quart Cinturó en el procés de redacció del Pla específic de mobilitat del Vallès.

