La Companyia Nacional de Dansa ha convertit aquest dissabte la prosa de Cervantes en elaborades coreografies en l’estrena del muntatge ‘Don Quijote’ a Catalunya. Amb una posada en escena de grans dimensions i acompanyats per la música en directe de l’Orquestra Simfònica Sant Cugat (OSSC), la companyia dirigida per José Carlos Martínez ha defensat un ballet en tres actes amb marcat accent espanyol. El públic del Teatre-Auditori, que ha exhaurit les entrades, ha acudit fidel a la cita amb el cos de dansa que ja és la tercera vegada que visita Sant Cugat.
El ‘Don Quijote’ de Marius Petipa és un dels ballets més representats a Rússia després d”El llac dels cignes’. És una obra que va trencar esquemes al segles XIX i que aquest dissabte ha arribat a la ciutat en una versió més actual signada per Martínez. El director artístic de la Companyia Nacional de Dansa ha aprofitat la capacitat narrativa de l’obra per aprofundir el personatge del Quixot i s’ha mantingut fidel a la tècnica clàssica de l’original. Tot plegat ha tingut un marcat accent castís i costumista que ha fet brillar les coreografies populars.
José Carlos Martínez
El muntatge ha recreat algunes de les escenes més còmiques de l’obra de Cervantes i ho ha fet en un escenari de grans dimensions que recreava localitats castellanes. L’escenografia del segon acte té accent santcugatenc ja que ha sortit del Taller d’Escenografia del Teatre-Auditori. Martínez afirma que la relació amb l’equipament municipal sempre ha estat molt bona des dels inicis de la companyia.
José Carlos Martínez
‘Don Quijote’ ha posat aquest cap de setmana el punt final a la temporada de febrer-maig del Teatre-Auditori.

