Descobrir què vol dir ser mare a partir de la història de la Verge Maria. Aquesta ha estat la innovadora proposta de la 15a Cantata de Nadal que organitza Camerata Sant Cugat. Aquest diumenge al Teatre-Auditori, s’ha estrenat ‘Ser mare’, una fusió dels poemes de Mireia Calafell i de la música de Joan Vives i que posa a la dona al centre de la història nadalenca. Una vuitantena de cantaires i músics han interpretat aquesta creació acompanyats de Calafell, que ha fet de rapsode.
Dividida en les diferents etapes que passa la Verge Maria, des que s’assabenta que serà mare fins que perd el seu fill, la 15a Cantata de Nadal descriu els sentiments del significat de ser mare. La poetessa Mireia Calafell volia ‘enfocar diferent’ com es parla de les festes nadalenques i tota la història i tradició que hi ha darrere. Per això, en ‘Ser mare’ Calafell ha volgut ‘donar veu a qui normalment no en té quan es parla del Nadal’ però que, malgrat això, ‘té un paper fonamental’ en la història. En aquest sentit, el compositor Joan Vives remarca que tractar un tema nadalenc ‘amb aquesta força’ és ‘revolucionari’. Després de 15 edicions de la cantata, el director de Camerata Sant Cugat, Xavier Baulies, ha assegurat que combinar la figura de la verge Maria amb la figura de la dona i el fet de ser mare és ‘una novetat’ de la iniciativa. ‘Un enfocament’ totalment diferent del que s’havia fet fins ara, ha dit Baulies. La 15a Cantata de Nadal s’ha dividit en dues parts. En la segona s’ha estrenat ‘Ser mare’ i s’ha completat amb cançons nadalenques. La primera part, però, s’ha ofert als espectadors el ‘Magnificat’, d’Êriks Esenvalds, i el ‘Messiah’, de G.F Haendel, i que ha comptat amb l’actuació de la soprano Rosa Mari Ramírez.

