L’Arxiu Històric Municipal disposa des d’aquest dimarts del fons fotogràfic de Joan Llamas, després que la vídua de l’actor santcugatenc, Dolors Gabernet, i l’alcaldessa, Mercè Conesa, hagin signat el conveni de cessió. Es tracta d’un total de 120 rodets amb negatius d’imatges de teatre i d’indrets del municipi, sobretot del Monestir, que van des de l’any 1967 fins a finals de la dècada dels 90. També inclou més de 100 sobres amb fotografies i documents d’obres teatrals. Els responsables de l’Arxiu en faran l’inventari i descripció, i posteriorment digitalitzaran les peces més significatives per a la seva difusió.
Joan Llamas, fill predilecte de la ciutat, va morir l’any 2006 després d’una vida dedicada al teatre i la fotografia. L’alcaldessa ha agraït a la família la cessió gratuïta del fons fotogràfic i ha assegurat que és ‘un orgull i un honor’ acceptar-la.
Mercè Conesa
Conesa també ha avançat la possibilitat d’impulsar una exposició sobre la producció teatral santcugatenca aprofitant el fons de Joan Llamas. La vídua de l’actor i fotògraf, Dolors Gabernet, ha mostrat la seva satisfacció.
Dolors Gabernet
El fons també inclou fotografies de teatre fetes per la mateixa Gabernet o per Joan Cabanas, ja que Llamas és en alguns casos qui apareix a les imatges.
Un carrer a Joan Llamas
La presidenta de l’Associació Amics de Pedra i Sang, Dolors Vilarasau, ha confirmat en l’acte de signatura la intenció de cedir més fotografies i documents per completar el fons actual. També ha recordat que l’entitat ha iniciat un procés de recollida de suports per a sol·licitar formalment a l’Ajuntament que dediqui un carrer o una plaça de la ciutat a Joan Llamas. Actualment ja han recollit més de 600 signatures.

