La Festa de la pública

-->
Enllaç copiat al clipboard
04/03/26 a les 06:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Opinió

El dissabte 7 de març celebrarem la 1a Festa de l’Escola Pública a la plaça Octavià. La meva enhorabona!

Durant uns anys es va fer la diada de l’escola pública una mica abans de les dates de la preinscripció per donar a conèixer les escoles públiques de Sant Cugat. Recordo un dia agradable, on tothom col·laborava amb allò que podia. Ara fa uns anys que no es feia i és una bona notícia el seu retorn en un altre format: “la festa de la pública”.

Aquests dies estem també en la preinscripció i cal dir ben clar a la ciutadania que si tria la pública no se’n penedirà. A Sant Cugat tenim uns centres públics compromesos i de gran qualitat.

El gall del carnaval ho va anunciar i ara la tenim a tocar i el programa promet. La festa l’organitza la coordinadora d’AFES. Serà una jornada festiva alhora que reivindicativa posant en valor l’educació pública. La festa combinarà activitats lúdiques amb espais informatius amb un punt final que serà un concert del grup familiar “Xiula”. Hi participaran, entre altres, les AFES, els gegants i capgrossos de les escoles, l’OMET, L’OhFicina Jove, el comitè 8M, la Revolta Escolar i l’AFAAC.

L’Escola Pública és l’escola del país, és l’escola de tothom sense cap distinció, és l’escola de titularitat del Departament d’Educació, és l’escola que ha de ser el model d’equitat, d’inclusió i de qualitat per començar a construir les persones que seran. I cal dir que queda camí a fer, per això també és una festa reivindicativa, perquè cal seguir avançant. Sovint, ha estat la reivindicació qui ha obert les vies de millora que no es poden aturar.

Cal celebrar i fer Festa perquè tenim la satisfacció de la bona feina i cal demanar, a la vegada i a tots nivells, millores. Caldria que els pressupostos per l’educació no depenguessin del color del govern. Haurien de ser fixes i respectant el 6% del PIB. Amb l’educació no s’hi juga!

Gràcies, Coordinadora per aquesta iniciativa. Ens trobem a la Festa!

PILAR GORINA és regidora del PSC de Sant Cugat

Tags: