La Generalitat ajorna la construcció del Túnel d’Horta a causa de les discrepàncies que ha suscitat el projecte entre els grups municipals i governamentals del PSC i ICV. Mentre els ecosocialistes s’hi mostren totalment contraris, l’alcalde de Barcelona condiciona el projecte al fet que s’utilitzi excluisivament per transport públic ferroviari.
El futur del túnel d’Horta és, ara per ara, una incògnita. Sembla que les discrepàncies entre els socis de govern de l’Ajuntament de Barcelona i de la Generalitat han fet ajornar la desició final sobre el projecte. L’alcalde de Barcelona, Joan Clos, ja ha dit que si finalment es decideix foradar Collserola serà per fer-hi passar més transport públic:
Clos ha fet una crida a evitar la temptació de fer més autopitses perquè assegura que només generen més congestió. Per la seva banda, Lluís Recoder creu que el Túnel d’Horta és una via avui imprescindible per connectar el Vallès amb Barcelona. Recoder creu que, sigui viària o ferroviària, aquesta infraestructura ha d’ajudar a donar sortida a les mercaderies i trànsit rodat que suporta sobretot l’A7:
De moment, el govern català ha anunciat que el destí final del túnel es decidirà quan s’acabi l’estudi de viabilitat que va encarregar el govern anterior.

