La Generalitat farà plans d’ocupació per a la plantilla de Delphi si no continua l’activitat

131030-seu-delphi-sant-cugat.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
05/02/16 a les 16:30h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

El govern farà plans d’ocupació per als treballadors de Delphi en cas que cap empresa es quedi amb l’activitat de la factoria, que ha anunciat el tancament a partir del maig. Segons ha avançat SER Catalunya, la consellera de Treball, Afers Socials i Famílies, Dolors Bassa, ha explicat que el govern té damunt la taula diverses opcions perquè la planta santcugatenca mantingui la producció.

Bassa té previst reunir-se aviat amb el comitè d’empresa i ha explicat així els moviments que està fent el govern.

Declaracions

Dolors Bassa

Sí que hi ha tres o quatre possibilitats. Serà complicat, serà difícil. Però estem treballant en tres o quatre empreses.

Durant els últims mesos, l’executiu ja havia mantingut obertes converses per, en cas de produir-se el tancament, ‘buscar vies que facilitin la reindustrialització de les instal·lacions i el manteniment del màxim nombre de llocs de feina’. El departament d’Empresa i Coneixement s’encarregarà de la cerca de fórmules de reindustrialització amb l’empresa, els treballadors i l’Ajuntament de Sant Cugat, mentre que el de Treball, Afers Socials i Famílies vetllarà perquè es garanteixin els drets de les persones afectades. SER Catalunya també informa que el comitè d’empresa ha anunciat mobilitzacions dels treballadors, si les meses de negociació amb l’empresa i la Generalitat no donen una solució.