Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) treballa en el projecte per connectar la línia del Baix Llobregat-Anoia i el Bages amb el Metro del Vallès, que dóna servei a Sant Cugat. La connexió entre Gràcia i plaça Espanya està prevista licitar-la
Calvet ha afirmat que l’objectiu és aconseguir ‘més i millor transport públic’ i ha avançat que a l’espera de tancar les xifres definitives gairebé tots els operadors han incrementat en nombre de viatgers. En el cas de FGC, la companyia va explicar la setmana passada que s’han assolit xifres rècord al 2018, fins als 87 milions d’usuaris. El conseller ha assegurat que per això a la Generalitat se li plantegen més ‘reptes de futur’, com les obres d’actualització en la línia del Vallès amb els 15 nous trens de manera progressiva
-a partir del 2020- que fixaran la freqüència de pas entre Sant Cugat i Barcelona en 2,5 minuts i un segon túnel a Vallvidrera.

