La línia de bus L1 de Sant Cugat allarga fins a l’estació de FGC de Valldoreix

L'ampliació del recorregut estarà disponible a partir del 13 de febrer

230207-bus-estacio-valldoreix-a-cugat.jpg
Estació d'autobús davant l'estació de FGC de Valldoreix / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard
07/02/23 a les 13:45h
 |  3 minuts de lectura
Secció: Societat

La línia d’autobusos L1 de Sant Cugat ampliarà el recorregut per arribar a l’estació de FGC de Valldoreix. El canvi, que començarà a funcionar a partir del 13 de febrer, vol potenciar la connexió amb la resta de transports, com els FGC i els autobusos de Valldoreix. Es tracta d’una reivindicació que fa temps que demana l’EMD de Valldoreix i que ara estarà disponible per connectar l’estació amb la resta del barri i el centre de Sant Cugat. Segons ha concretat el regidor de Mobilitat, José Gallardo, la modificació no afectarà la resta de parades de la línia, però si es modificarà el recorregut perquè no passi dos cops per l’avinguda de l’Enllaç de Sant Cugat. Gallardo també ha assegurat que es mantindrà la freqüència de pas dels autobusos, cada mitja hora entre setmana i cada una hora els dissabtes i diumenges.

“El que volem potenciar sobretot és, no només que la gent utilitzi més el transport públic, sinó també aquesta intermodalitat entre autobusos i ferrocarrils”, ha afirmat Gallardo, qui ha remarcat aquesta aposta com una estretègia per fomentar el transport públic com a alternativa al vehicle motoritzat i una eina per reduir les emissions contaminants.

La vocal de Mobilitat de l’EMD de Valldoreix, Susana Herrada; juntament amb el tinent d’alcaldia i Mobilitat, Pere Soler, i el regidor de Mobilitat, Jose Gallardo / Foto: Ajuntament

De la seva banda, la vocal de Mobilitat, Transport i Vialitat de l’EMD de Valldoreix, Susana Herrada, ha qualificat l’acord com “històric”, ja que després de diverses jornades de reunions entre els dos governs finalment s’ha aconseguit materialitzar una reivindicació de fa anys dels valldoreixencs.

Gestió del transport urbà

Sant Cugat té pendent el traspàs a l’Àrea Metropolitana de Barcelona de la gestió del transport urbà. Segons ha explicat el primer tinent d’alcaldia, Pere Soler, s’està treballant per desbloquejar el traspàs de competències

amb l’AMB i ha avisat que aquesta, la de la L1, és només una de les moltes modificacions

que hi haurà al servei de mobilitat urbana i interurbana a Sant Cugat en els pròxims anys.

Declaracions

Jose Gallardo

El que volem potenciar sobretot és no només que la gent utilitzi més el transport públic, sinó potenciar també aquesta intermodalitat entre autobusos i ferrocarrils. Crec que és important si el que volem és potenciar el transport públic i que els usuaris deixin el seu vehicle privat a casa. Per tant hem de donar aquesta alternativa perquè des de les administracions fem que la gent canviï els seus hàbits i agafi el transport públic d’una manera útil.
Declaracions

Pere Soler

Estem treballant en desencallar el conveni del traspàs de competències a l’AMB, però hi ha altres serveis que també estem treballant i segurament en els pròxims anys veurem una transformació en el servei de transport urbà i interurbà de Sant Cugat.