La música negra torna als carrers de Sant Cugat amb el SantQBlack

Cugat Mèdia col·labora amb la 7a edició del festival de música negra de Sant Cugat

210521-black-festival-sntq-musica.jpg
Cartell del festival St.Qblack que es celebrarà del 9 fins al 20 de juny
-->
Enllaç copiat al clipboard
23/05/21 a les 06:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Societat

El SantQBlack ja ho té tot a punt per omplir els carrers de Sant Cugat de la millor música negra. Serà del 9 al 20 de juny, en una edició, la 7a ja, que compta amb noms al cartell com A ciegas, The Slingshots i Urban Clash. Es tracta d’una iniciativa organitzada per Sotasons, que, a més, en aquesta ocasió uneix forces amb Cugat Mèdia. A través de Ràdio Sant Cugat, mentre duri el festival, s’emetrà cada dia un espai on es repassaran les propostes de la jornada, hi haurà entrevistes i prèvies dels concerts. Les entrades del SantQBlack ja estan disponibles al web. A més, està a la venda un abonament vàlid per a tres dies que costa 25 euros.

“Creiem que hem fet la millor programació fins ara en aquests set anys”, ha assegurat Ricard Valls, un dels organitzadors, en declaracions a Cugat Mèdia, en referència a les dificultats que posa sobre la taula la crisi de la Covid-19.

Programació

El festival comença el dia 9 de juny amb una xerrada a les 19 h sobre la influència de la religió i les seves comunitats en la música afroamericana, a càrrec del mateix Valls, al Casal de Torreblanca. El dia 10, ‘A ciegas’, grup format per Enric Gómez i Jonathan Herrero, tocarà en un concert d’entrada gratuïta al Casal de Torreblanca. L’11 de juny, el Casino la Floresta acull a les 19 h les actuacions d’Esmeralda Colette & The Mother Mass i Koko Jean & The Tonics. L’endemà, el mateix espai serà l’escenari a les 19 h del concert de Tonia Richii i The Slingshots, a ritme de funk. El 13 de juny, el Claustre del Monestir serà el teló de fons per a una actuació del Cor Dona Gospel (21 h). El 19 de juny es reprèn el festival amb una actuació d’Urban Clash al Mercantic. Es tracta d’una jornada dedicada a la branca més urbana de la música i la cultura amb activitats de pintura mural, dansa o improvisació de hip-hop, a banda del concert. El colofó final serà el 20 de juny, amb l’actuació de Guayaba a La Rampa 23.

Declaracions

Ricard Valls

Aquest any el festival té el lema ‘una qüestió de fe’, ja que hem lligat tot el tema espiritual i religiós que té la música negra i sempre ha tingut, des de ser música d’església fins a ser música de l’infern com és considerat el blues o el rythm and blues o una música més espiritual com és el soul, i ho hem lligat amb la fe que han de tenir els músics i el sector cultural avui en dia en aquests moments de pandèmia i foscor.