La pianista santcugatenca Cristina Casale publica un disc amb el repertori que va oferir al públic nord-americà en la gira patrocinada per Freixenet el 2014 a ciutats com Chicago, Nova Jersey i Nova York. A l’àlbum, titulat ‘Debut at Weill Carnegie Hall’, l’artista interpreta les peces més emblemàtiques d’alguns dels compositors catalans més destacats, com Enric Granados, Isaac Albéniz, Frederic Mompou i el Pare Soler, entre d’altres.
Casale assegura que aquesta gira és un punt d’inflexió important en la seva carrera per dos motius. El primer, portar com a ambaixadora la música catalana i espanyola als Estats Units per donar-la a conèixer, i el segon, el seu retorn als escenaris després d’una dècada d’aturada per dedicar-se als seus fills. La pianista explica que aquests anys li han comportat una experiència que ara aprofita als escenaris.
Cristina Casale
El realitzador Ricard Rosselló ha gravat un reportatge documental
sobre els concerts de Casale a Chicago i a Nova York. El disc es pot escoltar i comprar a les plataformes habituals d’Internet.

