Les darreres dècades, les grans ciutats catalanes i els municipis dels seus entorns metropolitans s’han convertit en un pol d’atracció turística. Aquest fenomen ha tingut un impacte en múltiples àmbits, inclòs el de la gastronomia. Bona part de les cartes dels restaurants inclouen hummus, tàrtar de salmó o tonyina, guacamole i natxos. Aquesta tendència s’ha escampat entre l’oferta gastronòmica del nostre entorn, estandarditzant uns sabors i unes propostes que semblen voler satisfer el gust dels visitants. Fernando Cabezuelo, xef de The Playcook Sant Cugat, reflexiona al magazín ‘Faves comptades’ sobre la influència del turisme en la gastronomia autòctona de Catalunya.
Cabezuelo és de l’opinió que cal trobar l’equilibri, però que la clau i el que realment marca el camí són les polítiques i els models turístics que es defensen. “Si valores la teva cultura, la teva cultura gastronòmica, els teus plats i la gent ve i els prova, segurament trobarem un equilibri entre el turisme i el fet que nosaltres puguem explicar la nostra gastronomia i ells la puguin provar”, assegura. El xef té clar que aquesta defensa no és excloent.
Fernando Cabezuelo, xef de The Playcook Sant Cugat / Cugat Mèdia
Pots escoltar el magazín ‘Faves comptades’ de dilluns a divendres de 10 h a 12 h al 91.5 FM i a cugat.cat/directe