La segona fase de
Durant aquest període un vehicle de set places connectarà el barri amb l’estació de FGC de Volpelleres i el CAP Can Mates. Els interessats podran sol·licitar el transport per telèfon o amb una aplicació per a mòbils. De moment serà d’ús gratuït per als usuaris i, si funciona, la voluntat del consistori és que es pugui utilitzar amb les targetes de transport metropolità. El servei funcionarà de dilluns a divendres, de set del matí a nou del vespre. El recorregut tindrà vuit parades, sis a Can Barata, que coincidiran amb parades de bus que ja hi ha al barri, i les dues de Sant Cugat. L’Ajuntament espera que aquesta segona fase serveixi per provar el sistema amb una densitat de trànsit més alta i així jutjar el temps de resposta a les peticions dels usuaris. Actualment, Can Barata té un servei d’autobús interurbà que connecta el barri amb l’estació de FGC de Sant Quirze. Aquesta línia depèn de la Generalitat i reduirà la freqüència de pas a partir de setembre pel seu poc ús. El cost de la prova pilot, inclosos el servei d’atenció telefònica i l’app, anirà a càrrec de l’empresa Sarbus del grup Moventis, que és l’operador del servei de transport urbà de Sant Cugat. La ‘start-up’ santcugatenca Shotl, amb l’aplicació, i Seat, amb la cessió del vehicle, són col·laboradors d’aquesta iniciativa.

