La possible recuperació de la taxa d’escombriaires no ha quedat palesa en les ordenances fiscals per al 2005. Mentre la Taula de Residus debat la millor solució per fer front a l’encariment del cost de la recollida, l’alcalde aposta per recuperar la taxa i demana un pacte de país per afrontar la qüestió dels residus. PSC i ICV demanen que es potencii la recollida selectiva, i el PP s’oposa frontalment a la recuperació d’aquest impost.
Tot i la voluntat manifestada per l’equip de govern municipal de reimplantar la taxa de sanejament, de moment aquesta no s’ha incorporat a les ordenances fiscals per a l’any 2005. I és que, actualment, la Taula de Residus encara no ha tancat el debat sobre la millor manera de resoldre el problema de les deixalles. Tot i això, l’alcalde de Sant Cugat ha reiterat la necessitat de recuperar aquesta taxa per ajudar a finançar uns tractaments cada cop més costos. Per a Lluís Recoder, és necessari un pacte a nivell de país per resoldre aquest problema, però també cal conscienciar la població sobre la despesa que suposa la gestió dels residus avui en dia.
Les postures de l’oposició, en canvi, són diverses. PSC i ICV han celebrat la creació de la Taula de Residus i han remarcat la necessitat de buscar el consens. Per al portaveu socialista, Jordi Menéndez, cal revisar les despeses que suposa la recollida i eliminació de residus i, a partir d’aquí, determinar com s’ha de fer front a aquest tema.
Per als ecosocialistes, és bàsic fer una aposta clara per potenciar la separació de la brossa i la recollida selectiva abans de gravar aquesta qüestió amb una taxa. Xavier Boix, portaveu d’ICV.
La postura més contundent l’ha manifestat però el PP, que ha reiterat la seva oposició a la recuperació d’una taxa que durant l’anterior mandat, ells mateixos van fer retirar. Ho ha dit el regidor Rafael Enríquez.
De moment, aquesta qüestió s’està debatent en el sí de la Taula de Residus, tot i que des de l’equip de govern no es descarta que la taxa pugui incorporar-se durant el segon o el tercer trimestre de l’any vinent.

