El teatre de la Unió tornarà a aixecar el teló 15 anys després

L'equipament municipal reprendrà la seva activitat a la tardor, quan hagin finalitzat les obres del nou teatre

Image d'arxiu de La Unió Santcugatenca
Image d'arxiu de La Unió Santcugatenca / Foto: Cugat Mèdia
-->
Enllaç copiat al clipboard
14/05/26 a les 12:52h
 |  1 minut de lectura
Secció: Cultura

Més de 15 anys després, el teatre la Unió Centre Cultural reobrirà les portes al públic i ho farà amb l’obra ‘Gran Càsting’, del dramaturg Roger Bernat. L’espectacle, programat per la tardor, però encara sense concretar data, donarà el tret de sortida a una nova etapa d’activitat escènica.

Conegut pels seus projectes teatrals cooperatius i la seva transgressió dels formats tradicionals, Bernat presentarà un muntatge innovador que combina les arts escèniques amb la participació ciutadana. De fet, el dramaturg ja s’ha reunit amb les entitats de la ciutat que formen part del Consell de Cultura i amb els representants de La Unió Santcugatenca per començar a donar forma al projecte.

En aquest cas, ‘Gran Càsting’ està inspirat en ‘Terra Baixa’, d’Àngel Guimerà. L’objectiu del dramaturg i de l’Ajuntament és trobar un muntatge que relligui la història de La Unió com a entitat amb el present i futur del teatre santcugatenc. De fet, ‘Terra Baixa’ va ser l’obra que va inaugurar el teatre de La Unió l’any 1923, en una estrena que va comptar amb l’assistència del mateix Guimerà.

240126-teatre-la-unio-a-cugatmedia.jpg

Amb tot plegat, l’Ajuntament vol posar la primera pedra al propòsit cultural de La Unió Centre Cultural que, segons ha explicat mitjançant una nota de premsa, inclou visió professional, formats escènics de qualitat i l’ampliació dels espais d’exhibició pels grups i entitats locals.