El camí del Crist Treballador, que connecta la carretera de la Rabassada amb l’Avenç i el Club Tennis Natació, seguirà sense asfaltar-se perquè la normativa actual no ho permet. Així ho ha recordat el tinent d’alcaldia de Desenvolupament Urbà, Francesc Duch, en una entrevista a Cugat Mèdia, en què també ha assegurat que la prioritat de l’equip de govern és ‘defensar l’entorn natural’ de la zona, al voltant de Torre Negra, i facilitar l’accés a vianants i ciclistes. Famílies de l’Avenç
La intenció de l’executiu local és que els vehicles de motor no vagin fins allà. Per aquest motiu, segons Duch, estan ‘buscant solucions tècniques que donin confort i seguretat sempre amb respecte a l’entorn i al medi ambient’. La intervenció que havia de tenir lloc durant aquesta època nadalenca es reprendrà per Setmana Santa amb la millora del ferm i una possible instal·lació de pals als vorals per evitar l’aparcament (pendent d’estudi i de consensuar amb el centre). La intenció és fer més estreta la via i forçar la reducció de velocitat dels vehicles. Segons el tinent d’alcaldia, els treballs no han arribat aquestes vacances de Nadal per temes contractuals. Més tard, a l’estiu, està previst que acabi la modificació del camí. La normativa en aquest tipus de sòl no urbanitzable, segons el tinent d’alcaldia, permet fer el manteniment del camí però no asfaltar-lo. Per tant, es tornarà a pavimentar amb sauló compactat per reduir la pols que aixequen els cotxes quan passen i per eliminar els forats que hi ha. A banda d’aquests treballs també es millorarà l’estat del camí per a vianants que va del carrer Llaceres a l’escola. S’arranjarà el terra, malmès per les pluges, i també s’hi implementaran llums per garantir-hi la il·luminació.
Una solució consensuada
Les declaracions de Duch arriben després que l’Ajuntament, l’escola i el Club Tennis Natació acordessin, en una reunió abans de les festes de Nadal, trobar solucions consensuades per a la millora dels dos camins que porten al centre. Tot plegat ho va explicar a Cugat Mèdia la directora de l’Avenç, que va celebrar que l’Ajuntament hagués ajornat les actuacions que tenia previstes per al Nadal.

