L’Ajuntament atura les obres de l’Heretat Miralles, a La Floresta, per incompliments de la llicència

careto-conesa-bo1.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
26/05/05 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Urbanisme

L’Ajuntament ha ordenat la paral·lització de les obres de construcció de 24 habitatges unifamiliars que la promotora Seniorland construeix a la zona de l’Heretat Miralles de La Floresta per incompliments de la llicència. El consistori ha confirmat que la promotora ha mogut terres, ha malmès arbres i ha aixecat murs vulnerant els projectes d’obra concedits.

Després de les denúncies d’ICV-EA i d’alguns veïns de La Floresta, tècnics municipals de les àrees de Territori i Medi Ambient han confirmat sobre el terreny que les obres de construcció de 24 habitatges unifamiliars que la promotora Seniorland construeix a l’Heretat Miralles incompleixen els projectes d’obra concedits. Així ho ha explicat la tinent d’alcalde de Territori, Mercè Conesa.

Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament va emetre un decret ordenant la suspensió de les obres, i el passat 13 de maig la policia local va notificar aquesta decisió a l’empresa promotora Seniorland. A més, l’Àrea de Territori ha donat instruccions al cos policial perquè vetlli per l’efectiva paralització de les actuacions, efectuant visites diàries i advertint a la promotora que la desobediència o resistència a l’ordre municipal pot implicar el trasllat del cas al jutjat penal. El consistori ha obert un expedient i ha instat la promotora a restituir la situació alterada, d’acord amb els projectes d’obres concedits. Així ho ha dit el tinent d’alcalde de Medi Ambient, Eduard Pomar.

En concret, i segons l’informe emès pel servei de llicències d’obres de l’Ajuntament, s’ha constatat que les obres executades per la promotora excedeixen les determinacions dels projectes d’obra concedits pel que fa als moviments de terres i plataformes d’anivellació creades dins les parcel·les, amb afectació de l’arbrat a conservar. A més, s’han format murs i tanques d’alçades sensiblement superiors a les autoritzables.