L’Ajuntament de Sant Cugat, inscrit a la Setmana Europea de la Mobilitat 2021

Ciutadans és l'únic grup que s'ha abstingut en aquesta proposta perquè considera que "la bici no és el transport quotidià del futur"

210920-bicicletada-diumenge-setmana-mobilitat-a-localpress.jpg
Un moment de la bicicleta d'aquest diumenge dins la Setmana de la Mobilitat Sostenible / Foto: Localpress
-->
Enllaç copiat al clipboard
20/09/21 a les 19:33h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Política

L’Ajuntament de Sant Cugat queda adherit a la Setmana Europea de la Mobilitat d’aquest 2021. Així ho ha aprovat el ple d’aquest dilluns, amb els vots a favor dels grups d’ERC-MES, PSC, CUP-PC i Junts per Sant Cugat, i l’abstenció de Ciutadans.

Escolta-ho

Abans de la votació, el regidor de Serveis Urbans, Mobilitat i Transport, José Gallardo, ha exposat quins són els objectius d’aquesta iniciativa, entre els quals hi ha la divulgació de les diferents maneres de moure’s pel municipi i la promoció de la mobilitat amb vehicles no contaminants. És per això que entre el 16 i 22 de setembre s’estan fent a la ciutat diverses activitats en el marc d’aquesta iniciativa, com l’impuls del ‘Bicibus’ i del ‘Bici sense edat’, així com la gratuïtat del bus aquest dimecres en motiu del Dia Europeu sense Cotxes

per tal de fomentar el transport públic aquest dia. El portaveu de Ciutadans, Aldo Ciprian, ha anunciat que el seu grup s’abstindria, defensant que per a ells “la bici no és el transport quotidià del futur”, i que des del seu grup apostarien per altres iniciatives com noves zones de càrrega de patinets i vehicles elèctrics. En resposta a Ciprian, Gallardo ha tornat a intervenir i ha qualificat el grup taronja de “defensors del cotxe, del fum i de l’eslògan fàcil”. Per la seva banda, Eloi Rovira de Junts ha pres la paraula i ha afirmat que les activitats de la Setmana Europea de la Mobilitat ajuden a conscienciar la ciutadania, i que a més cal acompanyar-les de grans polítiques per la lluita contra el canvi climàtic.

Declaracions

Aldo Ciprian

No senyors i senyores del govern. La bicicleta, amb menys d’un cinc per cent d’usuaris a Sant Cugat, no és el transport preferit per l’altre noranta-cinc per cent dels nostres veïns, ni molt menys el transport quotidià del futur. Ja que parlem de sostenibilitat, m’hauria agradat la presentació de noves línies de transport públic, d’autobusos verds d’aquest ajuntament, les noves zones de càrrega de patinets i vehicles elèctrics
Declaracions

Eloi Rovira

Volem fer valdre aquestes activitats, que per petites que poden semblar, juntament amb les grans polítiques per la lluita pel canvi climàtic o el canvi de les conductes de mobilitat, són de vital importància per fomentar el canvi cultural necessari per reconduir la situació actual
Escolta-ho