La Junta de Govern de l’Organisme Autònom Municipal de Gestió Tributària ha acordat adjudicar la gestió tributària auxiliar de la ciutat a la Diputació de Barcelona per a l’exercici 2006. Aquesta decisió, que ja s’ha comunicat a les forces polítiques i socials representades al consell general d’aquest ens, es ratificarà al proper ple municipal i suposarà un estalvi d’entre 500.000 i 600.000 euros respecte el model actual. La Diputació assumirà les funcions auxiliars de la gestió tributària municipal, que fins ara estaven adjudicades a l’empresa FS.
Després que l’empresa privada FS hagi portat les funcions auxiliars de l’Organisme Autònom Municipal de Gestió Tributària durant cinc anys, amb una concessió prorrogada que acaba a finals d’aquest any 2005, l’equip de govern ha decidit presentar en el proper ple una proposta per tal que la Diputació de Barcelona assumeixi a partir del 2006 aquestes funcions. L’alcalde, Lluís Recoder, ha explicat que aquesta decisió, que ja s’ha aprovat a la Junta de Govern de l’OAMGT, és fruit de mesos de treball i reflexió i ha destacat que és una mesura adoptada conjuntament per tot l’equip de govern, tant pels representants de CiU com d’ERC. Recoder ha afegit que l’operació significarà un estalvi econòmic d’entre 500.00 i 600.00 euros i complirà estrictament amb els criteris del projecte Sant Cugat Eficient.
En el mateix sentit s’ha expressat el tinent d’alcalde d’Afers Interdepartamentals i portaveu d’ERC, Eduard Pomar, que ha mostrat la seva satisfacció per aquesta decisió i ha afegit que el seu grup confia en la capacitat de la Diputació i en la seva experiència ‘demostrable’.
De la seva banda, el tinent d’alcalde de Promoció Econòmica i Hisenda, Jordi Joly, ha fet una valoració ‘crítica i prudent’ de la feina feta per l’empresa privada FS que fins ara han portat les funcions auxiliars de la Gestió Tributària Municipal.
Concretament, la Diputació de Barcelona assumirà, a partir de l’1 de gener del 2006, la gestió tributària i liquidació dels impostos i tributs locals, la inspecció tributària dels principals impostos cedits, la recaptació ne període voluntari i executiu, la resolució de recursos i reclamacions o la defensa jurídica dels mateixos. La proposta compta amb el suport de tots els grups municipals, tot i que amb alguns matisos, segons ha declarat l’alcalde, Lluís Recoder. Recordem que aquesta operació representarà un estalvi de quasi 600.00 euros per a les finances municipals i que està prevista en un principi per un any prorrogable.

