L’Ajuntament es compromet a replantejar el recorregut actual de la línia d’autobús L1 tenint en compte que es tracta d’una de les línies més llargues, antigues i utilitzades de Sant Cugat, així com la millora de l’eficàcia en el seguiment de les propostes que es presenten a la Taula de Mobilitat. El ple municipal ha tirat endavant la proposta de la CUP-PC a la qual s’ha sumat el PDeCAT-Demòcrates i ERC-MES. Tots els grups municipals hi han votat a favor, tret dels dos regidors no adscrits Xavier Cortès i Dimitri Defranc, que s’han abstingut.
La responsable de Mobilitat, Cristina Paraira, valora ‘l’entesa entre els grups’ per a la millora en el transport públic i remarca que la freqüència de pas ‘és un dels objectius’ del transport urbà de la ciutat. Els grups municipals han coincidit en criticar les ‘mancances’ que presenta la Taula de Mobilitat quan es tracta de debatre i tirar endavant propostes. El regidor d’ERC-MES Èric Gómez ha demanat que de cara el proper mandat es ‘replantegi el funcionament’ d’aquest òrgan. Pel que fa el servei de bus urbà, els grups veuen ‘urgent’ un canvi de model que afavoreixi el transbordament i la freqüència de pas. Els republicans, però, demanen que els canvis es portin a debat als consells de barri corresponents. Tot i la seva abstenció, el regidor no adscrit Xavier Cortès aposta per un servei de busos urbans de tipus llençadora ‘com a Valldoreix’.

