L’Ajuntament farà unes enquestes telefòniques per conèixer “de primera mà” les necessitats “materials” de la població i les condicions de vida de la ciutadania. L’objectiu és “implementar polítiques públiques de l’àmbit social més eficaces per millorar la qualitat de vida en el municipi”. La recollida de dades, coordinada des de la regidoria de Serveis Socials, es realitzarà exclusivament mitjançant trucades telefòniques, garantint la participació d’una mostra representativa d’aproximadament 500 persones, majors de 16 anys i empadronades a Sant Cugat. Aquesta nova enquesta (en un format més reduït) substituirà la que es feia dos cops l’any per elaborar l’Observatori Sociològic.
El treball de camp es durà a terme entre mitjans de febrer i finals d’abril, que és quan la ciutadania de Sant Cugat pot rebre trucades a casa. Un cop finalitzada aquesta etapa, es procedirà a la depuració i anàlisi exhaustiva de les dades recollides, amb l’elaboració de l’informe final, previst per a finals de juny.
Adeu a l’Observatori Sociològic
El darrer Observatori Sociològic, que era l’enquesta semestral que l’Ajuntament que feia des del 2003, i que també incloïa, habitualment, preguntes relacionades amb la qualitat de vida de la ciutadania, es va fer el gener de 2024 i es va presentar el passat març no exempt de polèmiques en la seva 48a onada. Fonts de l’Ajuntament expliquen a Cugat Mèdia que les preguntes que es formularan en aquesta nova enquesta formaven part del baròmetre que s’hauria d’haver fet a la tardor de 2024, que servia per elaborar, precisament, aquest Observatori Sociològic. Una enquesta que, “lamentablement, no es va concretar i, per tant, va impossibilitar la recollida de dades”, afegeixen. El consistori defensa aquesta altra enquesta i la posa en valor perquè “la informació que recopilem amb aquestes iniciatives és essencial per poder establir polítiques públiques adaptades a la realitat dels ciutadans i ciutadanes i, a més, ens permet establir tendències al llarg dels anys, ajudant-nos a desenvolupar previsions que ens ajuden a millorar el servei que oferim a la ciutadania”, expliquen a aquest mitjà.
L’enquesta actual tindrà una única onada aquest any i s’espera poder tornar a fer aquesta mateixa consulta en un període aproximat de 3 anys.
El pressupost de l’enquesta, que desenvoluparà l’empresa Neopolis, és de més de 12.520 euros.

