L’Ajuntament s’ha compromès a fer una diagnosi sobre l’atenció que rep la gent gran per part de les entitats financeres de Sant Cugat i a instar aquestes institucions a reforçar els recursos d’atenció al client per garantir la protecció dels usuaris davant de situacions de vulnerabilitat social i econòmica. Així ho ha decidit, per unanimitat, el ple municipal de febrer, seguint la línia de la moció aprovada al desembre per
La regidora de Junts per Sant Cugat Sandra Casat ha explicat la moció que, segons ha dit, s’ha treballat conjuntament amb la CUP-PC. En aquest sentit, la portaveu dels cupaires, la tinenta d’alcaldia Núria Gibert, ha aclarit que els tràmits en línia “no són difícils només per la gent gran” i ha explicat el canvi que el seu grup municipal ha aportat a l’esmena. Concretament, la CUP-PC ha proposat la substitució d’un acord que preveia l’aplicació d’una bonificació a les entitats que atenguessin personalment la gent gran per un que instés aquestes entitats a reforçar l’atenció presencial. “No creiem que s’hagi de bonificar una empresa per oferir un servei adequat”, ha dit Gibert. Tant l’esmena de la CUP-PC com la moció de Junts per Sant Cugat han estat aprovades per unanimitat, el mateix dia, precisament, que la Plataforma de Pensionistes s’ha manifestat a Sant Cugat per reclamar un tracte personal als bancs.

