L’Ajuntament posarà en marxa durant les properes setmanes ajudes econòmiques perquè l’estat d’alarma tingui un impacte el més reduït possible. Així, s’obrirà una línia de subvencions i ajuts al lloguer d’habitatges, per als comerços i per al pagament de factures dels autònoms i petits i mitjans empresaris, així com per a empreses i autònoms que treballen per al consistori. L’alcaldessa, Mireia Ingla, demana als propietaris d’habitatges i de locals comercials que col·laborin per ajudar a superar la crisi.
Habitatge
El govern local obrirà una línia de subvencions i ajuts per a famílies amb pocs recursos i dificultats econòmiques que viuen a habitatges públics de Promusa, però també per a aquells que viuen en un immoble de lloguer privat.
A #SantCugat hem decidit que impulsarem ajuts al lloguer per a les famílies vulnerables, i una línia de subvencions i ajuts per al comerç local i també per a les persones autònomes i empreses que treballin per a l’@ajsantcugat pic.twitter.com/qiItpcLqJX
— Mireia Ingla ?? #elSTCquefem (@mireiaingla) March 16, 2020
Comerç
Els comerciants disposaran d’una línia d’ajudes i subvencions que compensarà la taxa de terrasses i la de recollida d’escombraries. També hi haurà una ajuda per a l’import del Tribut Metropolità de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB).
Autònoms i petits i mitjans empresaris
Les empreses i persones autònomes que treballen per a l’Ajuntament i a qui se’ls ha suspès el contracte rebran una indemnització. A més, el govern avançarà el pagament de factures per tal de dotar-los de liquiditat el més aviat possible.

