L’Ajuntament de Sant Cugat ha ratificat les seves al·legacions al planejament del Centre Direccional de Cerdanyola per evitar que perjudiqui la mobilitat del barri de Roquetes de Sant Cugat. Tots els grups polítics, tret d’ICV-EA, han donat suport a la petició de consolidar la carretera de Bellaterra i crear un vial alternatiu per desviar el trànsit, mentre que els ecosocialistes descarten l’opció d’ampliar la carretera de Bellaterra perquè afectaria, diuen, la Via Verda.
Després que la Comissió d’Urbanisme de Barcelona hagi aprovat provisionalment el planejament del Centre Direccional de Cerdanyola, l’Ajuntament de Sant Cugat ha ratificat al ple, amb l’únic vot en contra dels regidors d’ICV-EA, les al·legacions municipals a aquest projecte. La tinenta d’alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha explicat que l’objectiu del consistori és evitar que el trànsit que generi el Centre Direccional, i especialment el dipòsit de residus inerts que s’instal·larà en aquest sector, repercuteixi negativament sobre la mobilitat de Sant Cugat, i en especial de la carretera de Roquetes. Amb aquest objectiu, l’Ajuntament torna a demanar que es mantingui oberta i es consolidi la carretera de Bellaterra per ‘eixugar’ part d’aquest fluxe de vehicles. A més, Conesa ha explicat que la intenció de l’equip de govern és estudiar conjuntament amb Cerdanyola un nou planejament que inclogui, necessàriament, la creació d’un vial alternatiu que desdoblés la carretera de Roquetes per reduir l’impacte del trànsit.
Tots els grups polítics, excepte ICV-EA, han donat suport al manteniment de les al·legacions de Sant Cugat al planejament del Centre Direccional. Els ecosocialistes, de la seva banda, consideren ‘frívol’ que una ciutat com Sant Cugat, que qualifiquen de ‘depredadora del territori’, reivindiqui la defensa del medi natural a l’hora de presentar aquestes al·legacions. El portaveu municipal d’ICV-EA, Xavier Boix, rebutja frontalment ampliar la carretera de Bellaterra, perquè aniria en contra de la Via Verda que es vol preservar, però no descarta que es construeixi un vial alternatiu per evitar l’excés de trànsit pel barri santcugatenc de Roquetes.
D’altra banda, l’Ajuntament també ha ratificat, amb l’oposició d’ICV-EA, l’al·legació que demana la supressió d’una subestació elèctrica de la línia d’alta tensió, a la zona del Centre Direccional a tocar de Sant Cugat.

