L’Ajuntament reitera la seva oposició al traçat de la segona línia del Metro del Vallès, que podria afectar la Torre Negra

rp-conesa.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
08/02/05 a les 00:00h
 |  2 minuts de lectura
Secció: Urbanisme

L’equip de govern reitera la seva oposició al traçat de la segona línia dels Ferrocarrils de la Generalitat entre Barcelona i el Vallès Occidental, prevista al Pla d’Actuació 2005-2007 dels FGC, que suposaria construir un nou túnel a Collserola i afectaria previsiblement el sector de Torre Negra. A més, la tinent d’alcalde de Territori ha instat la Generalitat a reconsiderar la possibilitat de soterrar una part de la línia dels FGC al seu pas pel centre de Sant Cugat, amb l’objectiu de minimitzar el seu impacte ambiental.

Mercè Conesa s’ha felicitat pel contingut del Pla d’Actuació 2005-2007 dels FGC, que dóna llum verda a la construcció de la nova estació a Vullpalleres i a la remodelació de l’estació de Mira-sol. Malgrat tot, l’equip de govern ha fet algunes consideracions al Pla d’Actuació, en la línia d’aconseguir minimitzar l’impacte de les línies dels Ferrocarrils al municipi. D’una banda, l’equip de govern ha reiterat la seva ‘preocupació’ per la possibilitat, apuntada al Pla d’Actuació, de construir una segona línia del ‘Metro del Vallès’ que perllongaria la línia que ara s’acaba a l’Avinguda Tibidabo de Barcelona fins a la nostra ciutat, a través d’un nou túnel a Collserola. La tinent d’alcalde de Territori, Mercè Conesa, ha explicat que encara no coneix el traçat d’aquesta línia, però s’ha mostrat preocupada davant la possibilitat que afecti la Vall de Gausac i el sector de Torre Negra.

Conesa ha assegurat que l’Ajuntament es posicionarà en contra d’aquest projecte, que també està previst en el Pla Director d’Infraestructures per als anys 2001-2010, si finalment es tira endavant. D’altra banda, la tinent d’alcalde de Territori també ha insistit en la necessitat de minoritzar l’impacte ambiental dels FGC al centre de la ciutat. En aquest sentit, Conesa ha recordat que l’Ajuntament ja ha sol·licitat en diverses ocasions el soterrament de la línia, que suposa una ‘barrera física’ molt important entre diversos barris de Sant Cugat. Ara, l’equip de govern demana a la direcció general de Política Territorial del govern català que torni a estudiar la possibilitat de soterrar el traçat, ja sigui en la seva totalitat o només en el tram que passa pel centre de la ciutat, on l’impacte ambiental és més elevat.

Conesa ha explicat que les aportacions de Sant Cugat al Pla d’Actuació dels FGC s’elevaran, conjuntament amb les peticions d’altres ciutats veïnes, a la Generalitat i a l’Autoritat del Transport Metropolità per tal que es tinguin en compte.