L’Ajuntament de Sant Cugat ha demanat a la concessionària del servei municipal d’aigua, Sorea, que retorni als usuaris
En un comunicat, l’alcaldessa subratlla la necessitat de ‘garantir els drets dels usuaris de la ciutat i que, en cas que hi hagi hagut un greuge, puguin cobrar els diners que van abonar de més’. Sorea i l’Ajuntament es tornaran a reunir properament per posar sobre la taula el resultat de l’anàlisi i per decidir els següents passos.
Facturacions que ‘no s’han ajustat’ a la realitat
La companyia ha explicat que durant l’estat d’alarma no es podien realitzar lectures dels comptadors i, per tant, van realitzar lectures estimades tenint com a referència el mateix període de 2019. Sorea reconeix que amb aquesta operació s’han produït casos on l’estimació ‘no s’ha ajustat’, tot i que subratlla que ‘la majoria’ sí que han estat properes a la realitat. Aquest dimecres la concessionària emetia un comunicat on es comprometria a revisar les reclamacions en un període de 10 dies des que es faci la presentació per part de l’usuari. Sorea indicava que les comprovacions no es poden realitzar automàticament i que, per tant, les revisions s’han de fer ‘de forma personalitzada’ perquè ‘cada cas individual té supòsits diferents’. Si finalment es detecta un error, ‘s’ajustarà la facturació i es repartirà el consum real proporcionalment entre els períodes afectats’. Aquells usuaris que considerin que hi ha irregularitats en les factures poden sol·licitar una revisió per internet
o fent una trucada als telèfons de consulta i cita prèvia (93 495 35 40 o 900 405 070).

