Els alumnes del CEIP Gerbert d’Orlach demanen un millor ús de la calefacció del centre. Aquesta és una de les conclusions de la diagnosi energètica que els escolars del centre han fet en el marc de l’Agenda 21. Segons els alumnes, altres aspectes a millorar a l’escola són l’ús dels aparells elèctrics i de la il·luminació.
Els alumnes de P4 a 6è de primària han treballat la diagnosi per cursos i en temàtiques adaptades a cada edat. Els aspectes estudiats pels escolars han estat: l’escalfor que desprenen les parets, la il·luminació, la calefacció, la llum artificial, la calor, els aparells elèctrics i les fonts d’energia de l’escola. Un dels problemes detectats pels alumnes ha estat un funcionament de la calefacció poc adequat. Escoltem l’alumna de cinquè de primària, Lucia Labeur.
Lucia Labeur
La iniciativa està emmarcada en les activitats de l’Agenda 21 a les escoles i té com a objectiu conscienciar els escolars de la importància de la reducció del consum energètic. L’estudi ha determinat que la despesa energètica és la correcta, però que cal parar atenció a alguns aspectes. Ho explica el tinent d’alcalde de Medi Ambient en funcions, Eduard Pomar.
Eduard Pomar
Amb l’acte d’aquest dijous, s’ha tancat la presentació de les diagnosis fetes en els darrers dies.

