L’ANC reclama l’alliberament dels ‘presos polítics’ sis mesos després de l’empresonament dels ‘Jordis’

180416-anc-cdr-presos-politics.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
16/04/18 a les 21:22h
 |  1 minut de lectura
Secció: Política

Unes 200 persones han reclamat l’alliberament dels ‘presos polítics’ sis mesos després de l’empresonament de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart. La trobada, convocada per l’ANC, també ha servit per rebutjar les acusacions de terrorisme a membres del CDR. L’acte ha arrencat a les portes de l’Ajuntament amb la lectura d’un manifest i d’una carta de Jordi Sànchez des de presó. Des d’allà, els 200 manifestants han iniciat una marxa silenciosa pel centre de Sant Cugat que ha acabat al punt d’inici, passant per la plaça d’Octavià.

El coordinador local de l’ANC, Xavier Palet, ha fet una crida a no defallir davant ‘les amenaces’ de l’Estat espanyol.

Declaracions

Xavier Palet

La bona gent d’aquest país segueix en peu. No ens doblegaran les amenaces i pors d’un estat autoritari, dictatorial i cruel.

Unes 200 persones s’han sumat a la convocatòria. Algunes d’elles han explicat a Cugat.cat què els porta a seguir manifestant-se sis mesos després dels primers empresonaments.

Declaracions

Manifestants

És una indecència molt gran el que han fet amb aquesta gent innocent. / És injust i donem la cara per ells. / No es pot permetre que es consideri normal. / Fins que no els tinguem aquí, seguirem fent això.

Regidors del PDeCAT-Demòcrates, la CUP-PC i ERC-MES han assistit a la protesta a la plaça de la Vila.