L’Aplec de la Salut arriba aquest dilluns amb una reformulació a la vista

aplec-salut-2012.jpg
-->
Enllaç copiat al clipboard
12/10/15 a les 06:00h
 |  3 minuts de lectura
Secció: Cultura

L’Aplec de la Salut torna un any més a Valldoreix per ajuntar veïns i entitats en una jornada festiva i de germanor. L’ermita que dóna nom a la trobada, entre el terme municipal de Sant Cugat i del Papiol, acollirà aquest dilluns a partir de les deu del matí diverses activitats, com la ballada de sardanes, la missa, la visita de la gegantona Salut i el concurs de paelles.

L’Aplec de la Salut és una cita que es remunta a principi del segle XVIII i que ha evolucionat al llarg dels anys fins a consolidar-se com la tradició que avui es coneix. Inicialment la trobada estava organitzada per les famílies que hi participaven, però ara se’n cuida l’EMD. En una entrevista al magazín ‘Sant Cugat a fons’, el vocal de Cultura de Valldoreix, Joaquim Castelló, ha explicat que s’espera que la trobada tingui una participació baixa perquè la gent marxa de pont i per les limitacions a l’hora de fer foc en el concurs de paelles. Per aquest motiu, Castelló creu l’Aplec de la Salut s’ha de replantejar.

Declaracions

Joaquim Castelló

Hem de fer alguna cosa perquè la gent torni a pujar-hi. A partir de l’experiència que tinguem, ho posarem sobre la taula en la junta de govern.

Programació de les activitats:

11:00

– Missa a l’ermita

11:00 – 13:00

– Activitats familiars

11:30

– Sardanes

12:00

– Visita comentada a l’ermita a càrrec de l’historiador Juanjo Cortés

13:00

– Cant Coral amb l’Harmonia de Valldoreix

14:30

– Concurs de paelles amb fogonet